MĀCĪBU PROGRAMMA
IMYC koncentrējas uz prasmju apguvi, kas skolēniem būs nepieciešamas, virzoties uz pieaugušā dzīvi.
IMYC sasaista visus apgūstamos priekšmetus. Programmas struktūra – darba nodaļas, ko saista “Lielā ideja”.
Katrai nodaļai ir unikāla tēma, kas palīdz skolēniem domāt par pielāgošanos, identitāti, zinātkāri, tradīcijām un atklājumiem. “Lielā ideja” rosina skolēnus domāt plašāk un sasaistīt priekšmetus un tēmas jaunos veidos.
Katra mācību programmas joma atspoguļojas noteiktos priekšmetos, taču nodaļu apguves laikā skolēni tiek iedrošināti veidot saiknes starp tām. Katrā mācību programmas jomā ir noteikts mācību rezultātu kopums, kas tiek vērtēts 6.–8. klasē.
Mācītie priekšmeti ir:
- Angļu valoda
- Matemātika
- Zinātne
- Sociālās zinātnes (vēsture/ģeogrāfija)
- Valodas: latviešu, franču, spāņu
- Mūzika
- Māksla
- Tehnoloģija
- Fiziskā audzināšana
IMYC tic ar izpēti saistītām mācībām, ļaujot skolēniem pašiem atklāt pasauli – ar skaidriem skolotāja norādījumiem. Trīs pamatskolas gados skolēni:
- pēta,
- izmeklē,
- uzzina,
- domā,
- ziņo.
ISR izvēlējās IMYC kā atsevišķu mācību programmu 6.–8. klasei, jo uzskata, ka tā būs kā tilts starp sākumskolu un vidusskolu.
Tilts nepieciešams gan pusaudža smadzeņu attīstībai, gan akadēmiskajai attīstībai, lai nodrošinātu, ka skolēni ir gatavi nākamajam – vidusskolas – posmam.
- klases beigās skolēni ir attīstījuši savas kritiskās domāšanas un izpētes prasmes, kā arī ieguvuši zināšanas, kas nepieciešamas, lai pārietu uz prasīgajām un stingrajām vidusskolas programmām: IGCSE un IB DP.
PĀREJA UZ PUSAUDŽA VECUMU
Pusaudža vecums ir pārejas periods starp bērnību un pieaugušā gadiem. Ar bērniem pusaudža vecumā notiek daudzas pārmaiņas – fiziskā, intelektuālā, personības un sociālā attīstība. ISR pamatskolas klašu skolēni tiek rosināti būt neatkarīgiem, vienlaikus nodrošinot spēcīgu atbalsta sistēmu.
IMYC pielāgojas 11–14 gadus vecu bērnu īpašajām attīstības vajadzībām, piedāvājot struktūras un sistēmas, kas atbilst pusaudžu smadzeņu darbībai.
Pusaudžu smadzeņu piecas galvenās vajadzības
#1: Viņiem nepieciešama mācīšanās jēga
(Vēlme atrast saistību ar paša dzīvi)
#2: Viņiem ir jāizveido saiknes
(Jauno mācību sasaiste ar iepriekš apgūto vai zināšanām)
# 3: Viņiem ir nepieciešama aktīva dzīve
(Risks, sajūtu meklēšana organizētā, drošā un strukturētā vidē)
#4: Viņiem ir ļoti nepieciešami vienaudži
(Tieksme vērtēt vienaudžu viedokli augstāk par citiem)
#5: Viņiem ir nepieciešams tilts no sākumskolas uz vidusskolu
(Šajā kritiskajā laikā ir nepieciešams atbalsts, lai nodrošinātu, ka viņi turpina mācīties)
IMYC NODAĻAS
ISR katrā mācību gadā no 6. līdz 8. klasei mēs izpētām sešas dažādas nodaļas. Skolēni saista dažādos priekšmetos apgūto ar vienu lielo ideju (Big Idea) vai jēdzienu.
- KLASE
SMADZEŅU VIĻŅI – kā mūsu smadzenes mainās, mums pieaugot, un kādas ir pusaudžu smadzenēm raksturīgās vajadzības.
RISKS – progress nozīmē izprast dažādas bīstamības, kaitējuma, nenoteiktības vai iespēju izpausmes un formas un būt gatavam nodoties tām.
STRUKTŪRAS – struktūras un saikņu meklējumi ļauj aptvert un organizēt sarežģītus jautājumus.
LĪDZSVARS – lietas ir stabilākas, ja to dažādie elementi ir pareizās vai pēc iespējas labākās proporcijās.
RADOŠUMS – novatoriskas idejas var rasties, ja esošie vai jaunie jēdzieni tiek apvienoti vai izteikti jaunā veidā.
PIELĀGOŠANĀS – spēja tikt galā, pielāgoties vai mainīties jaunos apstākļos vai vidē.
- KLASE
SMADZEŅU VIĻŅI – stresa ietekme uz smadzenēm, kognitīvie, emocionālie un vides aspekti, kas ietekmē mācīšanos, stratēģijas, kas palīdz atcerēties informāciju, un veidi, kā smadzenes var sevi pārveidot.
CIEŅA – svarīgi cienīt uzvedību un procesus, kas atzīti par pozitīviem.
PĀRDOMAS – lai pieņemtu sarežģītus lēmumus, ir nepieciešama telpa un laiks.
TRADĪCIJAS – pagātnes uzskati un paražas spēcīgi ietekmē mūsu pašreizējo dzīvi.
ZINĀTKĀRE – vēlme uzzināt vairāk veicina izpēti un tiekšanos pēc kaut kā vairāk.
KOMUNIKĀCIJA – ja informācija tiek izklāstīta precīzi un skaidri, rezultāts ir efektīvāks.
- KLASE
SMADZEŅU VIĻŅI – skolēni tiek informēti par dažādiem “scenārijiem”, kādi var īstenoties, pieņemot lēmumus par savu nākotni; šādi tiek rosinātas diskusijas par to, kā pieņemt labākos lēmumus.
KOPIENA – kopīga piederības izjūta rodas, kad cilvēki spēj vienoties un novērtēt viņu sarežģītās un bieži vien neskaidrās atšķirības.
INTERPRETĀCIJA – tikai ļoti nedaudzas lietas atbilst pilnīgi visiem cilvēkiem.
IDENTITĀTE – priekšstats par sevi un citiem nepārtraukti attīstās mūsu dažādajā mijiedarbībā un ietekmē to, kā mēs pastāvam pasaulē.
ATBILDĪBA – katrs no mums ir atbildīgs par rīcību, ko izvēlamies.
IZAICINĀJUMS – problēmas un šķēršļi vai to pārvarēšana palielina iespējas mūsu dzīvē.
ISR ATŠĶIRĪBA
ISR ir viena no vissenāk izveidotajām starptautiskajām skolām Latvijā. ISR vēsture aizsākās 1995. gadā kā rotaļu grupai, vēlāk topot par skolu. Rūpīgi sekojot katra bērna izaugsmei un mācībām, mēs veicinām individuālus panākumus gan akadēmiskajā, gan sociāli emocionālās labklājības jomā.
Skolotāju mērķis ir pēc iespējas vairāk diferencēt un personalizēt mācīšanos, lai palīdzētu katram skolēnam izmantot un izpaust savu potenciālu.
Visi ISR ģimenes locekļi – vai viņi ir ar mums neilgi vai ilglaicīgi – Latviju sauc par mājām. ISR ir starptautiska skola ar latvisku dzīvesziņu. Ģimenes, kuras ir daļa no mūsu kopienas, izjūt un novērtē Latviju kā unikālu valsti ar bagātīgu mantojumu. Kad ģimenes sāk sava dzīves ceļojuma nākamo posmu, tās paņem līdzi nelielu gabaliņu Latvijas.
ISR lepojas ar to, ka, veicot labdarību, tā ir izveidojusi spēcīgas saknes vietējā kopienā un dalās ar vietējām skolām, piedāvājot gan zināšanas izglītībā, gan resursus.
ISR darbības pamatā ir skolēnu sociālemocionālā labklājība. Pamatskolā to panākam ar spēcīgu klases audzinātāju sistēmu. Lai ISR misiju īstenotu dzīvē, ir ļoti svarīgi, lai visi kopienas locekļi justos droši un pasargāti.
Personāla un skolēnu emocionālā un sociālā labklājība tiek uzturēta ar savstarpējām attiecībām, ļaujot kopienas locekļiem augt un attīstīties.
Pamatskolas klasēs skolēnus māca vairāki skolotāji, tādēļ skolēniem ir nepieciešams zināt, ka ir kāds skolotājs, kurš sniedz ne tikai akadēmisko, bet arī emocionālo atbalstu. Katrā klasē ir vismaz divi audzinātāji. Klases audzinātāji atbalsta ikvienu klases skolēnu. Visu gadu klases audzinātāji veido attiecības ar skolēniem, tādēļ viņi jūtas aizsargāti un atbalstīti.