KAS IR STARPTAUTISKAIS BAKALAURĀTS?
Starptautiskais bakalaurāts, kas parasti tiek dēvēts par IB, ir visaptveroša starptautiska mācību programma, kurā izglītībai ir vispusīga pieeja: tā veicina intelektuālo, personisko, emocionālo un sociālo attīstību. Tās mērķis ir attīstīt ieinteresētus, gudrus un gādīgus jauniešus, kas būtu motivēti gūt panākumus.
IB mudina skolēnus visā pasaulē kļūt par aktīviem, līdzcietīgiem cilvēkiem, kas gatavi izglītoties visu mūžu un saprot, ka arī citiem cilvēkiem, kuriem piemīt unikālas atšķirības, var būt taisnība. IB cenšas attīstīt skolēnu spēju aktīvi iesaistīties, radot skolēnus, kam ir spēja komunicēt, izvēlēties sev vajadzīgo un kas uzņemas atbildību par savām mācībām.
STARPTAUTISKĀ BAKALAURĀTA “PRIMARY YEARS” PROGRAMMA (PYP)
ISR ir autorizēta International Baccalaureate® “Primary Years Programme” (PYP) skola, kas guva autorizāciju 2005. gada aprīlī. PYP ir paredzēts skolēniem 3 līdz 12 gadu vecumā. ISR pat mazi bērni tiek iepazīstināti ar PYP vērtībām un sagatavoti programmas apguvei.
ISR mērķis ir apmierināt ļoti daudzveidīgās starptautisko skolēnu vajadzības. Mūsu skolēniem un skolotājiem ir dažāda izcelsme un pieredze; viņi skolā vieš visdažādākās pārliecības un cerības. Mūsu mērķis ir nodrošināt programmu, kas ne tikai apmierinās daudzveidīgās vajadzības, bet radīs “pievienoto vērtību”, izmantojot šo daudzveidības bagātību.
Skolēns ir PYP centrā. Ideālajai IB personai – izglītojamajam – raksturīgās īpašības:
- rūpīgums,
- gudrība,
- principialitāte,
- domātāja spēja,
- drosme,
- komunikatora spēja,
- brīvība no aizspriedumiem,
- līdzsvarotība,
- domīgums,
- tieksme pētīt.
KO MANS BĒRNS IEMĀCĪSIES?
Ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi programmas īstenošanā ISR ir izstrādājusi savu pētniecībā balstītu programmu (ilgtermiņa mācību plānu), kompetenču un kārtības dokumentus (mācību rezultātus) visiem mācību priekšmetiem: valodām (angļu, franču, latviešu), matemātikai, vizuālajai mākslai, zinātnei, mūzikai, fiziskajai audzināšanai un sociālajām zinībām.
ISR ir 47 tautību skolēni. Lielākā daļa skolēnu, kas pievienojas skolai, nav angļu valodas pratēji. Skolā ir izveidota laba sistēma, kas palīdz skolēniem pēc iespējas ātrāk apgūt angļu valodu, kas ir mācībvaloda.
KĀ MANS BĒRNS MĀCĪSIES?
Mācīšanās, veicot izpēti, ir galvenā pedagoģiskā pieeja PYP programmā, jo skolēniem jābūt aktīvi iesaistītiem savās mācībās un jāuzņemas atbildība par mācīšanos. Izpētē skolēni ne tikai iegūst dažādas zināšanas, bet arī iemācās mācīties. ISR svarīga mācību sasaiste ar dzīves pieredzi, kas tiek nodrošināta, organizējot ekskursijas, pieaicinot vieslektorus un sniedzot savstarpējo atbalstu, kā arī atbalstot apkārtējo kopienu. Ar izziņu saistīta mācīšana un mācīšanās palīdz skolēniem rīkoties, izmantojot jau apgūto.
PYP ir konceptuāla mācību programma. Atšķirībā no citām mācību programmām, kas galvenokārt pievēršas faktiskajām zināšanām, PYP koncentrējas uz idejām, kas ir plašas, abstraktas, mūžīgas un universālas. Tās palīdz veidot izpratni par dažādām mācību jomām, to savstarpējām sakarībām un pārnest mācīšanos jaunos kontekstos.
Integrētas prasmes (ATLs) ir visam mūžam nepieciešamo prasmju kopums, kas ikvienam vajadzīgas gan klasē, gan ārpus tās: izpētes, komunikācijas, sociālās, domāšanas un pašpārvaldes prasmes. Šīs prasmes ir katra skolēna mūžizglītības instrumentu kopuma pamats.
PYP IZGLĪTĪBAS IEGUVUMI
PYP skolēniem ir labāki rezultāti
Pašreizējie pētījumi apliecina, ka IB PYP skolēni pārspēj savus vienaudžus, kas nav IB programmas dalībnieki. PYP apvienojumā ar personalizētu pieeju skolēnam sagatavo izglītojamos akadēmiskiem panākumiem.
PYP attīsta starpkultūru izpratni
Programmas mērķis ir attīstīt atvērtus pasaules pilsoņus, kuri ciena kultūras, gādā par apkārtējo dažādību un cenšas rādīt piemēru.
PYP skolēni ir neatkarīgi domātāji
PYP mācīšanas stils ir orientēts uz skolēnu; skolēni paši vada mācīšanos, sadarbojoties un izpētot reālās dzīves jautājumus.
PYP ir starptautiski pārnesama programma
Tā kā vairāk nekā 1900 skolas piedāvā PYP vairāk nekā 150 valstīs visā pasaulē, skolēni var viegli pāriet no vienas PYP skolas uz citu.
ISR ATŠĶIRĪBA
Visi ISR ģimenes locekļi – vai viņi ir ar mums neilgi vai ilglaicīgi – Latviju sauc par mājām. ISR ir starptautiska skola ar latvisku dzīvesziņu. Ģimenes, kuras ir daļa no mūsu kopienas, izjūt un novērtē Latviju kā unikālu valsti ar bagātīgu mantojumu. Kad ģimenes sāk sava dzīves ceļojuma nākamo posmu, tās paņem līdzi nelielu gabaliņu Latvijas.
ISR lepojas ar to, ka, veicot labdarību, tā ir izveidojusi spēcīgas saknes vietējā kopienā un dalās ar vietējām skolām, piedāvājot gan zināšanas izglītībā, gan resursus.
ISR ir augsti kvalificēta Sākumskolas nodaļa, kuru vada Amanda Romija (Ms. Amanda Romey), sākumskolas mācību daļas vadītāja. Viņu atbalsta PYP koordinatore Ginta Kārkliņa. Viņām kopā ir 47 gadu pieredze izglītībā. Skolēnu mācības vada audzinātājs, skolotāja asistents un dažādi specializēto priekšmetu skolotāji.
ISR ir viena no vissenāk izveidotajām starptautiskajām skolām Latvijā. ISR tika dibināta kā rotaļu grupa, un šī rotaļu grupa pārtapa par skolu. PYP tika izvēlēta kā programma, kas jāīsteno, jo tā attīsta cilvēka personību kopumā. Rūpīgi sekojot katra bērna izaugsmei un mācībām, mēs veicinām individuālus panākumus gan akadēmiskajā, gan sociāli emocionālās labklājības jomā. Skolotāju mērķis ir pēc iespējas vairāk diferencēt un personalizēt mācīšanos, lai palīdzētu katram skolēnam izpaust savu potenciālu.
Ir teiciens: “Lai izaudzinātu bērnu, nepieciešams viss ciems.” ISR katrs pieaugušais tiek uzskatīts par skolotāju. Skolēni var mācīties no visiem – kā no uzraudzības personāla, tā arī direktora.