IGCSE MĀCĪBU PROGRAMMA (9. un 10. klases)
Kembridžas IGCSE mācību programma piedāvā dažādas izvēles iespējas izglītojamajiem ar plašu spēju spektru, tostarp tiem, kuru pirmā valoda nav angļu valoda. Mācību programma piedāvā stingrus novērtēšanas standartus, kas veicina akadēmisko stingrību, vienlaikus nodrošinot ISR skolotājiem iespējas variēt apmācību atkarībā no skolēnu specifiskajām vajadzībām.
Papildus pamatpriekšmetu (angļu valoda, matemātika, zinātne, globālās perspektīvas) apguvei, skolēni izvēlas atlikušos kursus no dažādiem svešvalodas, sociālo zinātņu, tehnoloģiju un mākslas kursiem. ISR skolotāji un ģimenes strādā kopā, lai mudinātu izglītojamos iesaistīties dažādu mācību priekšmetu apguvē un veidot saikni starp tiem.
Novērtēšanas mērķi attīsta izglītojamo zināšanas, izpratni un prasmes:
- Tēmas saturs
- Zināšanu un izpratnes pielietošana jaunās, kā arī pazīstamās situācijās
- Intelektuālā izpēte
- Elastīgums un atsaucība uz pārmaiņām
- Darbs un saziņa angļu valodā
- Rezultātu ietekmēšana
- Kultūras izpratne
IGCSE IEGUVUMI
Akadēmiskā stingrība: IGCSE programmu veido jomu eksperti, tai raksturīga akadēmiskā stingrība un jaunāko izglītības pētījumu atklājumu izmantojums. Tā ir arī lielisks sagatavošanās posms starptautiskajai bakalaurāta diploma programmai (IB DP), ko ISR īsteno 11. un 12. klasē.
Programma izstrādāta starptautiski domājošiem skolēniem, un tā ir ļoti piemērota mūsu daudzveidīgajam skolēnu kopumam un pasaules apceļotājiem.
IGCSE atzīst labākās universitātes visā pasaulē – no Apvienotās Karalistes līdz ASV. Kā atsevišķa mācību programma tā arī sagatavo skolēnus pirmskoledžas plānam, piemēram, community college ASV vai foundation year Apvienotajā Karalistē.
STARPTAUTISKĀ BAKALAURĀTA DIPLOMA PROGRAMMA (IB DP)
Starptautiskā bakalaurāta diploma programma ir pirmsstudiju kurss. Tā noslēgumā paredzēti eksāmeni, kas atbilst augsti motivētu vidusskolēnu vajadzībām. Diploma studiju modelis ir izstrādāts kā visaptverošs divu gadu mācību plāns un nav saistīts ar kādas valsts izglītības programmu, bet tajā iekļauti dažādu izglītības sistēmu labākie elementi.
IB DP studiju programma ļauj iegūt kvalifikāciju, ko atzīst pasaules izcilākās universitātes.
SR nolēma izmantot IB DP programmu, jo tā nodrošina, ka skolēni apgūst ko vairāk nekā galvā “iekaltu” faktu kopumu, kas tiek pārbaudīts striktā eksāmenā. IB svarīgi novērtēt skolēnu zināšanas, nevis atmiņas spēju. IB skolēni apgūs arī akadēmiskās rakstīšanas prasmes, iemācīsies patstāvīgi veikt pētniecību un rakstīt pētījumus, lai viņi būtu pilnībā gatavi stingrajiem augstākās izglītības standartiem.
MĀCĪBU PROGRAMMA
Skolēniem jāizvēlas viens priekšmets no pirmajām piecām grupām. Sestais var būt vai nu mākslas priekšmets, vai arī vēl viens zinātnes priekšmets, vai priekšmets no grupas “Indivīdi un sabiedrības”.
Sešas priekšmetu grupas:
- Valodas un literatūras studijas,
- Valodu apguve,
- Indivīdi un sabiedrības,
- Zinātnes,
- Matemātika,
- Māksla.
Skolēniem jāizvēlas trīs mācību priekšmeti augstākajā līmenī (HL). Tie parasti ir
priekšmeti, kas, visticamāk, tiks studēti koledžā vai universitātē. Skolēni apgūst trīs priekšmetus standarta līmenī (SL). HL priekšmetiem nepieciešamas 240 stundu mācības, un SL – 150 stundas.
KODOLS
To veido trīs obligātie komponenti, kuru mērķis ir papildināt skolēnu izglītības pieredzi un rosināt viņus lietot savas prasmes un zināšanas.
Zināšanu teorija, kurā skolēni pārdomā zināšanu būtību un kā mēs zinām to, ko, mūsuprāt, zinām.
Padziļinātā eseja, kas ir neatkarīga, pašorientēta pētījuma daļa – pēc pētījuma pabeigšanas tiek uzrakstīts 4000 vārdu garš referāts.
Radošums, aktivitāte, kalpošana: skolēni izstrādā ārpusskolas interešu portfolio un pabeidz projektu, kas saistīts ar šiem trim jēdzieniem.
WHY CHOOSE ISR?
Rīgas Starptautiskā skola (ISR) ir starptautiska skola Rīgas centrā. Mūsu vidusskolas telpas ir Rīgas plašo betona džungļu pašā sirdī. ISR skolēni sajūt pilsētas garu, mācoties ar izpēti, darbojoties praksēs un strādājot sabiedrības labā.
Mūsu vidusskolas skolēni ir gatavi uzņemties risku, kritiski domāt un pārdomāt savu rīcību un zināšanas. Viņi tiek mudināti izvēlēties tos mācību kursus, kuros viņi spēs gūt akadēmiskus panākumus.
Mūsu mērķis: lai līdz vidusskolas beigām skolēni būtu akadēmiski un emocionāli gatavi nākamajam ceļa posmam.
ISR strādā izcila starptautisko pedagogu komanda. Sāras Makginlijas (Ms. Sarah McGinley), IB DP koordinatores, vadībā mūsu vidusskolas skolotāji ir ne tikai pieredzējuši pedagogi, bet arī Diploma programmas eksaminētāji, semināru vadītāji un treneri. Daudzi skolotāji ir divvalodīgi, un visiem ir lieliskas komunikācijas prasmes. Ideālais ISR skolotājs ir enerģisks, pieredzējis un spējīgs pielāgoties.
Tāpat kā viņu skolēni, ISR skolotāji mācās visu mūžu. Profesionālā attīstība tiek organizēta tā, lai apmierinātu mūsu daudzveidīgās urbānās kopienas jaunās vajadzības. Skolotāji strādā kopā, lai uzlabotu ar izpēti saistītas mācības un projektos balstītas izglītošanas prasmes, spēļošanas stratēģijas un jaunāko tehnoloģiju adaptāciju klasē.
ISR mēs cenšamies apmierināt sava daudzveidīgā skolēnu kopuma vajadzības.
Tiek piedāvāts liels priekšmetu klāsts.
- grupa – angļu valoda un literatūra.
- grupa – franču un spāņu valoda kā svešvaloda (B), vācu valoda iesācēja līmenī (Ab Initio): tiek piedāvāta tikai SL. Mēs piedāvājam arī latviešu literatūras un krievu valodas un literatūras apguvi kā svešvalodas iespējas mūsu divvalodīgajiem skolēniem.
Tas tiek atzīts, piešķirot divvalodu IB diplomu.
- grupa – ekonomika, ģeogrāfija un vēsture.
- grupa – bioloģija, ķīmija, datorzinātne un fizika.
- grupa – matemātika: analīze, pieejas un matemātika: piemērošana un interpretācija (SL).
- grupa – video un izvēles kurss.