Nesen Rīgas Starptautiskā Skola (ISR) ar uzņēma 21 pedagogu no Viļņas, Lietuvas, lai dalītos pieredzē un labākajās praksēs par starptautiskā bakalaurāta (IB) izglītības modeli. Vizīte sniedza unikālu iespēju Lietuvas skolotājiem iepazīt IB MYP (Vidējā posma programmu) un PYP (Sākumskolas programmu) darbībā, novērojot mācību stundas un iesaistoties diskusijās ar ISR pedagogiem.

Šī pieredzes apmaiņa ir nozīmīgs solis ISR ceļā uz IB MYP akreditāciju, un tā veicināja vērtīgu profesionālo dialogu starp skolotājiem, kuri tic uz izziņu balstītai un skolēncentrētai izglītībai.

Kāpēc IB? Kā tas atšķiras no Skola2030 pieejas?

Latvijā arvien plašāk tiek ieviests Skola2030 kompetenču pieejas modelis, kas aicina skolēnus mācīties caur reālu pieredzi un attīstīt 21. gadsimta prasmes. Tomēr IB izglītība iet vēl soli tālāk, piedāvājot:

  • Globālu perspektīvu – IB skolēni apgūst starptautisku izglītības programmu, kas viņus sagatavo augstākās izglītības iestādēm visā pasaulē.
  • Starptautiski atzītu izglītības kvalitāti – IB absolventi ir pieprasīti pasaules labākajās universitātēs.
  • Uz skolēnu centrētu pieeju – IB veicina dziļāku izpratni un patstāvīgu domāšanu, nevis tikai faktu apguvi.
  • Uz izziņu balstītas mācības – Atšķirībā no tradicionālās pieejas, IB uzsver kritisko domāšanu, problēmu risināšanu un daudzpusīgas prasmes.

Profesionālā pilnveide un sadarbība

Viļņas skolotāji bija no Viļņas Žemynos pamatskolas un tika sadalīti divās grupās:

  • MYP – Vidējā posma programma: 11 skolotāji piedalījās mācību stundu novērošanā un diskusijās ar ISR pedagogiem. Īpaši interesanta bija “MYP Bingo” aktivitāte, kas palīdzēja analizēt IB pieejas principus darbībā. Turklāt skolotāji iesaistījās profesionālās attīstības sesijās par Mācīšanās pieejām (ATL) un IB Skolēna profilu. Vidusskolas vizīti vadīja MYP koordinatore Lauren Fenato.
  • PYP – Sākumskolas programma: 10 skolotāji apmeklēja sākumskolas stundas, lai redzētu, kā praksē darbojas uz izziņu balstīta un transdisciplināra pieeja.

Zināšanu apmaiņas nozīme

Šī vizīte pierādīja, cik svarīga ir starptautiskā sadarbība izglītībā. Kamēr Latvijā Skola2030 mērķis ir modernizēt mācību procesu, IB jau ilgstoši piedāvā pārbaudītu pieeju, kas palīdz skolēniem attīstīt globālu domāšanu un akadēmisko izcilību. ISR turpina būt līderis starptautiskajā izglītībā Latvijā, piedāvājot ne tikai augstas kvalitātes izglītību saviem skolēniem, bet arī daloties zināšanās ar citiem pedagogiem Baltijas reģionā.

IB pedagogu profesionālā attīstība – kāpēc tā ir svarīga?

  • Mūsdienīgas mācību metodes: IB piedāvā skolotājiem jaunākās stratēģijas, kas palīdz attīstīt skolēnu kritisko domāšanu un pašvadītu mācīšanos. (ibo.org)
  • Starptautisks pedagogu tīkls: IB profesionālās pilnveides programmas palīdz skolotājiem veidot sadarbību ar kolēģiem visā pasaulē. (ibo.org)
  • Personīgā un profesionālā izaugsme: IB pedagogu apmācības palīdz skolotājiem reflektēt par saviem mācīšanas principiem un pieejām, kā arī pilnveidot savas prasmes. (ibo.org)

Noderīgi resursi turpmākai izpētei

  • IB profesionālās attīstības darbnīcas: Plašs darbnīcu klāsts skolotājiem gan tiešsaistē, gan klātienē. (ibo.org)
  • CASIE konferences un apmācības: Konferences un darbnīcas starptautiskās izglītības speciālistiem. (casieonline.org)
  • IB skolotāju izglītība UWC-USA: Dziļākas izpratnes veicināšana par IB mācību programmām un metodēm. (uwc-usa.org)

ISR turpina attīstīt starptautiskās izglītības iespējas un sadarboties ar pedagogiem no visas pasaules. Ar nepacietību gaidām nākamos zināšanu apmaiņas pasākumus un iespēju veicināt izcilību izglītībā kopā!