LAIPNI LŪDZAM!
ISR pirmsskolas programma
ISR pirmsskolas programma
Bērni ir īsti pētnieki, jau kopš dzimšanas viņi spēj mācīties, mijiedarboties un interpretēt apkārtējo pasauli. Mūsu jaunākie izglītojamie mācību sākumā ir divus gadus veci. Ik dienu mūsu mazie audzēķņi pārsteidz ar savu interesi par mācībām.
Pieredze mūža pirmajos gados veido mācīšanās pamatus visai turpmākajai dzīvei. Lai mācītos, bērniem ir jābūt atbalstītiem, drošiem un pieņemtiem. ISR mēs esam apņēmušies nodrošināt visu, lai mūsu audzēkņi justos droši un laimīgi!
ISR vienā klasē mācās jaukta vecuma skolēni. Pētījumi liecina, ka jaukta vecuma grupu galvenais devums ir precīzāka reālās dzīves atspoguļošana. Vecākie skolēni mācās un iedvesmojas no saviem skolotājiem, savukārt jaunākie skolēni mācās no vecākajiem bērniem grupā. Bērni kopīgi strādā, lai apgūtu dažādas prasmes. Ieguvumi ir gan jaunākajiem bērniem, gan vecākajiem, kam jaukta vecuma grupas ir īpaši vērtīgas, jo tās palīdz attīstīt viņu pašpārliecību un pašcieņu . Mijiedarbojoties ar mazākajiem bērniem vecākie bērni uzlabo savas prasmes, formulē savu izpratni un kļūst pārliecinātāki par savām zināšanām.
Pirmsskolā mēs cenšamies radīt mājīgu un siltu vidi, kas veicina bērnu interesi par mācībām.
Bērni nevis spēlējas ar košām, masveidā ražotām plastmasas rotaļlietām, bet izmanto detaļas – dažādus materiālus, ko var pārvietot, nest, kombinēt, pārveidot, sarindot, izjaukt un atkal salikt dažādos veidos. Tādējādi mēs nodrošinām, ka nevis rotaļlietu ražotāji, bet bērni izmanto savu radošumu un domāšanas prasmes, lai izlemtu, kādus materiālus viņi izvēlēsies.
Bērni mācās no savām sajūtām. Tāpēc mēs cenšamies saglabāt mūsu klases telpas pēc iespējas dabiskākas. Stimulu pārpildītajā mūsdienu pasaulē dabiskajiem materiāliem ir nomierinoša ietekme, kas ir īpaši svarīga maziem bērniem.
Mežam piemīt neierobežots mācīšanās potenciāls, un tā dabiskā vide papildina skolas vidi. Tāpēc mūsu vecākajiem pirmsskolas audzēkņiem visu gadu tiek organizēti regulāri braucieni uz mežu. Pētījumos noskaidrots, ka bērni saņem stimulāciju ārpus telpām un laika gaitā palielinās viņu ticība sev, pašpārliecinātība, mācīšanās spējas, entuziasms un emocionālā labklājība, uzlabojas komunikācijas un problēmu risināšanas prasmes.
“Bieži vien par rotaļām tiek runāts tā, it kā tās būtu atelpa pēc nopietnas mācīšanās. Taču bērniem rotaļāšanās ir nopietna mācīšanās. Rotaļas patiešām ir bērnības darbs.” (Freds Rodžerss.)
ISR īsteno Primary Years Programme (IB PYP) bērniem vecumā no 2 gadiem līdz 5.klasei. Programmas svarīgākā īpašība ir rotaļāšanās, kas ir galvenais izpētes veids šada vecuma bērniem. Mēs uzskatam, ka bērni vislabāk mācās, kad viņi ir aktīvi, iedvesmoti, ieinteresēti un radoši. Rotaļājoties bērni attīsta empātiju un sociālās prasmes, viņi mācās sadarboties un strādāt grupā, risināt konfliktus, gūst līdera pieredzi un mācās sekot kāda cita iniciatīvai. Rotaļu laikā bērni attīsta agrīnās lasītprasmes un rēķināšanas prasmes.
Mūsu jaunākie skolēni izmanto savu iztēli, lai piepildītu savas idejas un mācās izpaust to, ko redz un piedzīvo. Tā kā bērni pēta savu pasauli un mijiedarbojas viens ar otru, viņi mācās pāriet no egocentriskas uz iekļaujošu perspektīvu.
Skolas gaitu uzsākšana ir aizraujošs, bet saspringts laiks bērna dzīvē. Noraizējušies ir ne tikai vecāki, bet arī bērni ir pārpildīti ar emocijām, kas var būt pārmērīgi spēcīgas. ISR rada siltu vidi jaunākajiem audzēkņiem, kurā viņi saņem vajadzīgo atbalstu. Mūsu pedagogi koncentrējas uz skolēnu kognitīvo, sociālo un emocionālo labsajūtu, vienlaikus palīdzot viņiem apjaust un izmantot savu potenciālu. Skolotāji nodrošina saskarsmi ar vecākiem – iknedēļas jaunumu izklāsts, tikšanās klātienē, regulārā komunikācija caur e-pastiem, “Seesaw” tīmekļa lietotni un skolēna- vecāku pārrunas. Savlaicīga un efektīva saziņa palīdz ikvienam būt informētam par notiekošo. Ir izveidota arī vecāku “WhatsApp” grupa, lai suzturētu bērnu druadzību arī ārpus skolas. Mēs arī iedrošinām vecākus kļūt par bērna pirmajiem skolotājiem – ISR pedagogiem ir liela pieredze sniegt ieteikumus vecākiem, kā palīdzēt viņu mazulim iemācīties rakstīt, lasīt un veikt svarīgus mājsaimniecības darbiņus. Mēs ceram attīstīt sadarbību ar visām mūsu ģimenēm šajos tik ļoti svarīgajos pirmajos dzīves gados.
“Kad mēs sākām mācīties ISR, mani bērni bija noraizējušies par draugu atrašanu un pielāgošanos dzīvei jaunā valstī. ISR bija galvenais mūsu lieliskā pieredzes elements Rīgā. Šī viesmīlīgā vide nodrošināja bērniem stabilitāti un atbalstu, un viņi atrada daudz draugu no visas pasaules. Viņi arī daudz uzzināja par latviešu kultūru un veidoja dziļākas saiknes ar apkārtējo pilsētu/kultūru. Mēs vairs nedzīvojam Rīgā, un maniem bērniem ļoti pietrūkst ISR.”
Lorena A., ASV
“ISR ir ļoti draudzīga kopiena. Mans jaunākais bērns vienmēr priecājas doties uz skolu. Viņas skolotāji sniedz viņai drošu mācību vidi, kurā viņa var izpētīt jaunas lietas. Man kā mammai arī ļoti patīk bērnu izbraucieni uz mežu, jo tie ļauj atjaunot bērna saikni ar dabu.”
Lilliana F., Nīderlande
Maziem bērniem svarīga ir rutīna – tā viņiem dod drošības un uzticamības sajūtu. Katru dienu bērni uzsāk mijiedarboties ar saviem skolotājiem un vienaudžiem ar pašu iniciētu un skolotāju vadītu aktivitāšu palīdzību. Nedēļas laikā viņi tiekas ar sporta, mākslas un mūzikas skolotājiem, kuri savā īpašā veidā piepilda bērnu mācības ar aktīvām nodarbēm. Pirms došanās ārā bērni apēd līdzpaņemtās uzkodas. Katru dienu bērni pavada ārā apmēram stundu, kustoties, rotaļājoties un apgūstot jaunas zināšanas svaigā gaisā. Pēc laika ārā ir pienācis pusdienlaiks, kad mazie noteisā pusdienas. Klusais laiks ir svarīga dienas sastāvdaļa šajā vecuma posmā, kad bērni var atpūsties un atgūt enerģiju. Tā garums ir atkarīgs no bērna vecuma un vajadzībām. Pēdējā dienas daļa atkal tiek veltīta pašu iniciētām un skolotāju vadītām aktivitātēm.
admissions@isriga.lv
+371 2511 9337