MĀCĪBU
Mācību atbalsts skolā
Rīgas Starptautiskā skola (ISR) uzskata, ka katrs bērns var mācīties, tāpēc mēs cenšamies sniegt visu iespējamo atbalstu visiem ISR uzņemtajiem skolēniem, tostarp angļu valodā nerunājošajiem, skolēniem ar vieglām vai vidēji smagām mācīšanās problēmām un skolēniem ar augstu snieguma līmeni. Jaunuzņemtajiem skolēniem, kuriem uzņemšanas laikā nepieciešams mācību atbalsts, jāiesniedz atbilstoša speciālistu un iepriekšējo skolu dokumentācija (ziņojumu kartītes, psihologu izglītības novērtējumi, iepriekšējie individuālie izglītības plāni).
Jebkuram ISR skolēnam, par kuru fakultātei ir aizdomas, ka būs nepieciešams mācību atbalsts, un kuram varētu būt nepieciešama turpmāka iejaukšanās, jāiziet mūsu sagatavošanas process:
1. Identificēšana,
2. Paziņošana vecākiem,
3. Laiks uzlabojumiem, datu apkopošanai un novērošanai,
4. Potenciāla nosūtīšana pie speciālistiem. ISR var ieteikt ārpusskolas speciālistu kontaktus (izglītības psihologi, logopēds, ergoterapeits).
5. Nosūtījumi pie speciālistiem. Turpmākai novērošanai ISR var ieteikt ārpusskolas speciālistu kontaktus (izglītības psihologi, ergoterapeiti, logopēdi vai uzvedības speciālisti). Vecāki ir atbildīgi par sazināšanos ar speciālistiem, par apmeklējumu un izglītības novērtējumu apmaksu. Vecāki, skolotāji un mācību atbalsta speciālists strādā kopā, lai izveidotu bērna panākumu plānu, tomēr vecākiem ir tiesības arī to neturpināt.
Kad ISR ir saņēmis izglītības novērtējumu, sadarbībā ar skolotājiem un mācību atbalsta koordinatoru tiek izveidots individuāls mācību plāns un izvirzīti mācību mērķi. Šis dokuments tiek kopīgots ar vecākiem mācību atbalsta sanāksmēs. Abi dokumenti tiek augšupielādēti programmā Engage un tiek glabāti droši un konfidenciāli. Skolēni sāk strādāt pie mērķiem, kurus kopā ar skolotājiem un vecākiem novērtē vienu reizi (jūnijā) vai divas reizes gadā (februārī un jūnijā).
Atbalsta līmenis un biežums ir atkarīgs no bērna un identificētajām mācību vajadzībām. ISR palīdz uzlabot skolēnu individuālās vajadzības, klasē ieviešot pareizās stratēģijas un diferenciāciju, atbalstu, nelielas atdalītās grupas un individuālu palīdzību. Skola ir ar mieru algot arī individuālu palīgu skolēnam, tomēr vecākiem jābūt gataviem segt izmaksas.
Angļu valoda kā papildu valodas programma vidusskolā
Sākotnējā līmenī visi skolēni pilnībā nonāk angliski runājošā mācību vidē. Angļu valodas mācība ir integrēta visās IB PYP vienībās un tiek mācīta, izmantojot ieinteresējošu mācību pieeju. Skolēni, kuriem angļu valoda ir mazāk zināma vai kuru prasmes ir zemākas par klases līmeni, katru dienu saņem mazas grupas atbalstu EAL nodarbībās un mūsu atbalsta skolotāju palīdzību klasē. Angļu valodas lietotājiem, kuriem tā nav dzimtā valoda, pēc skolas aktivitātēm ir iespēja piedalīties EAL, kas uzlabo viņu lasītprasmes un runātprasmes. Vecākiem tiks paziņots, kad EAL atbalsts vairs nebūs nepieciešams, bet skolēns var piekļūt mācību programmai bez turpmākas palīdzības valodas attīstībā un ir sasniedzis noteiktu valodas pakāpi.
Angļu valoda kā papildus valodas programma vidusskolā
Tā kā angļu valoda ir ISR mācību valoda, mūsu prioritāte ir sniegt atbalstu mūsu angļu valodas apguvējiem, kuriem tā nav dzimtā valoda, lai viņi pēc iespējas ātrāk gūtu panākumus savās klasēs.
Vidusskolas EAL programma, kuru māca mūsu EAL speciālisti, ir pilnībā pielāgota individuālu skolēnu vajadzībām un sagatavo viņus Starptautisko pamatskolas gadu mācību programmai, Kembridžas IGCSE un A līmeņa izaicinājumiem un prasībām. Jaunie skolēni ar ierobežotām angļu valodas zināšanām, sākot savas mācību gaitas ISR, saņem atbalstu, kur viņiem palīdz apgūt akadēmisko angļu valodu un palielināt galveno vārdu krājumu, kas ļaus viņiem gūt panākumus visās mācību jomās. Skolēni pamatskolā, kuriem angļu valoda nav dzimtā valoda, katru nedēļu saņem EAL atbalstu no trim līdz sešiem valodas apmācības periodiem. Vidusskolā EAL nodarbības notiek trīs valodu periodos, lai uzlabotu viņu mācīšanos klasēs.
MAP izaugsmes testi (akadēmiskā progresa pasākums)
ISR MAP izaugsmes testi tiek izmantoti, lai novērtētu skolēnu sākotnējo līmeni un akadēmisko izaugsmi matemātikā un angļu valodā (lasīšana un valodas lietošana). Skolēni tiek pārbaudīti divas reizes gadā rudenī un pavasarī, kā arī pēc uzņemšanas. MAP rādītāji sniedz mums informāciju par skolēnu sniegumu, palīdz noteikt katra bērna individuālās vajadzības, noteikt mācību mērķus un atbalstīt diferenciāciju klasē. MAP var atklāt arī turpmākas vajadzības pēc EAL vai mācību atbalsta iejaukšanās.